Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Harita [ ] Uzam Projesinin 6. Sergisi Murat Germen Rehin/Pawn Sergisiyle Devam Ediyor.

‘Düşleme’ den yoksun bir zaman-uzam içinde varlığını sürdürmeye çalışan bizler, yeniden düşü ünlemek için kendimize bir uzam yarattık, düşlemeyi yeniden hatırla(t)mak, düşüncelere yol açmak için… Yol açmak, bize göre, kasmak-gevşetmek, daraltmak-genleştirmek, sıkıştırmak-patlatmaktır. Bu bizim hayatta kalma biçimimiz. Hayalimizde bir Reiman uzamı var. Bu uzam içinde düş(ünme)lerimizi haritalandırdık. Bunu sonsuzca bir haritalandırma, harita içinde harita olarak düşünüyoruz. Yaratılan her bir harita, içinde diğer bir haritanın dölünü taşır. Her bir döl içinde bir diğer harita katlanmıştır (harita ön-oluşum). Bizim Düş-düşünmelerimizin haritaları aslında içinde bir diğerimizin Düş-düşünme haritalarını da barındırır ve o da bir diğerini. Bir başka deyişle sonsuzca birbirlerinin içinde haritalanmışlardır. Bu nedenle Harita-Uzam düş-düşünmelerini haritalandırmak isteyen tüm sanatçılara açıktır. Çünkü biliyoruz ki bizim düş-düşünmelerimiz içinde katlanan diğer düş-düşünmeler var. İki düş...

Foto Kitap:Ottoman Arcadia: The Hamidian Expedition To The Land Of Tribal Roots (1886)

Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi’nde (ANAMED) 10 Mayıs–30 Eylül 2018 tarihlerinde ziyaretçilerle buluşan ve II. Abdülhamid’in Almanya şansölyesi Otto van Bismarck’a hediye ettiği üç cilt fotoğraf albümüne odaklanan “Tarihin Merkezine Seyahat: Fotoğraf ve Osmanlı Köklerinin Yeniden Keşfi (1886)” sergisinin İngilizce makalelerden oluşan derlemesi, OTTOMAN ARCADIA: The Hamidian Expedition to the Land of Tribal Roots (1886) yayımlandı. Prof. Selim Deringil, Doç. Dr. Ahmet Ersoy, Dr. Berin Gölönü, Prof. Reşat Kasaba, Sinan Kuneralp, Prof. T.G. Otte, Prof. Beatrice St. Laurent ve Dr. Deniz Türker tarafından kaleme alınan kitabın editörlüğünü Bahattin Öztuncay ve Özge Ertem üstlendi. ANAMED tarafından yayımlanan kitapta, fotoğraf üzerinden imparatorluğun kuruluş mekânları ve tahayyülleri inceleniyor. ANAMED’de ziyaretçiyle buluşan “Tarihin Merkezine Seyahat: Fotoğraf ve Osmanlı Köklerinin Yeniden Keşfi (1886)” sergisinin İngilizce yayını raflardaki yerini aldı. Editö...

Foto Kitap: Bir Zamanlar-Kemaliye (Eğin) Son 50 Yılı

Lütfi Özgünaydın bu kez Memleketi Kemaliye de 50 yıl boyunca çektiği fotoğrafları seçerek; elli yıl içindeki gelişmeleri anlattı. Yanan Çarşı Keban barajı suları altında kalan köprüler, evler ve değişim. Altı yüz fotoğraf var kitapta. Birçok önemli insan var. Şairler yerel sanatçılar yazarlar… “Elli yılın içindeki olayların içinden seçtiklerime duygularımı kattım. Söz fotoğrafla sarmaş dolaş bu kitapta. Siyah-Beyaz fotoğrafların gücüne inandım. İstedim ki yıllar sonra bu dönemi anımsasınlar. Geleceğe  bırakıyorum  bu kitabı” http://www.dr.com.tr

Sergi:Soyut İzler

“Soyut İzler” adını taşıyan sergide sanatçı İlknur Şen  adındaki bu sergide, farklı çekim teknikleri kullanılarak elde edilen soyut görselleri izleyici ile buluşturuyor. Hareketli çekim, ışık boyama, makro çekim ve çoklu pozlama gibi tekniklerin bir veya daha fazlasından faydalanarak elde edilen soyut görseller, yorumu izleyiciye bırakıyor. Kuratörlüğünü fotoğraf eğitmeni ve sanatçısı Özgür Özer’in yaptığı sergi 26 Mayıs cumartesi günü saat 16:30’da açıldı Sergi 15 Haziran’a kadar görülebilir. Sergi 09:00 – 17:30 saatleri arasında gezilebilir. Kaynak:  https://urlaetkinlikleri.com

Bakış Açıları İsimli Fotoğraf Sergisi İstanbul Modernde

İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi'nin koleksiyon sergisi, 1960'lı yıllardan itibaren fotoğraf alanındaki deneysel üretimleri içeriyor. Sergi, müze koleksiyonunda yer alan farklı kuşaklardan altı sanatçıyı kompozisyon, malzeme ve ele aldıkları konuları yeniden düşündükleri çalışmalarıyla bir araya getiriyor. Sanatçılar geleneksel fotoğrafın sınırlarını yeniden şekillendirmeye devam ederken, bu sürece paralel ortaya çıkan dijital fotoğrafla birlikte analog olanın ters yüz oluşuna şahit oldular, dijital imajlardan hareketle yeni bir görsel dilin olanaklarını zorladılar; zaman zaman da dijitalle analoğun yan yana geldiği üretimlerde bulundular. Bunun sonucunda dijital fotoğraf, analoğu hükümsüz hale getirmiş gibi görünse de, her ikisinin de bir arada yer aldığı fotoğraflar üretmeye devam ettiler. 25 çalışmanın yer aldığı bu seçki, İstanbul Modern Fotoğraf Koleksiyonu üzerinden günümüz fotoğrafına dünü ve bugünü içeren bir perspektiften bakmayı hedefliyor. Sanatçılar: Ali Alışır,...

Basın Fotoğrafçılarının Gözünden Ankara, Belgrad, İstanbul, Saraybosna

500 yıl boyunca Balkan Yarımadası ve Anadolu’ya hâkim olan Osmanlı İmparatorluğu, Birinci Dünya Savaşı’nın sonunda yıkıldı ve kalıntılarından Osmanlı mirasını reddeden modern ulus devletler doğdu. Bunun sonunda halkın yaşamında, özellikle büyük şehirlerde köklü değişiklikler meydana geldi. “Osmanlı Sonrasında Devinen Şehirler – Basın Fotoğrafçılarının Gözünden Ankara, Belgrad, İstanbul, Saraybosna” başlıklı sergi, bu değişimin izlerini Osmanlı’nın yıkılışından sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti ve Yugoslavya Krallığı’ndaki dört şehirde; Ankara, Belgrad, İstanbul ve Saraybosna’da süren basın fotoğraflarından oluşuyor.

Ara İle Bir Ara

Işığın avcısı, siyah ile beyazı harman eden bir adam. Salvador Dali’ye “faşittir o herif” diyen de odur. “Fidel Castro’dan çok etkilendim” diyen de. Meslektaşına zulüm yaptı diye patronunu sille tokat dövüp, ceketini alıp çıkan da odur. Yıllarca hayal ettiği dünya starını karşısında görünce çekmekten vazgeçen de odur. Atatürk’ün önünde fotoğraf çektirmeyen başbakanı dakikalarca kovaladıktan sonra punduna getirip çeken de odur, Allah yazılı cami duvarında iki çarşaflı kadını çekmek için saatlerce bekleyen de. “O artık bizden” diye sevinenlere “hiç birinden değilim, doğru bildiğini söyleyen ve işini yapan bir foto muhabiriyim” diyen de odur. Afrodit ile Nuh’un Gemisi’ni aynı kadrajda buluşturan da... 6-7 Eylül’ü bütün gerçekliğiyle yaşayan da, 4 kere savaş cephelerinde kurşun yağmuru altında kalan da. Bu kitapta Ekrem Ataer’in Ara Güler’le yaşanmışlıkları üzerinden yaptığı sohbetlere ve inanılması güç hikayelerine tanık olacaksınız. Asıl önemlisi o hikayeler ve dönemsel...