Ana içeriğe atla

Kayıtlar

212 Photography Istanbul 5-15 Ekim 2023 Tarihleri Arasında Ziyaretçilerini Bekliyor!

Festivalin ana mekanları arasında Yapı Kredi bomontiada, Akaretler, MSGSÜ Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, St. Benoît Kilisesi, Taksim Sanat, Institut Français, Müze Gazhane, Yeldeğirmeni Sanat, Moda İskelesi, Kadıköy Meydan, Soho House, Akbank Sanat, İstanbul Kitapçısı ve Mutfak Sanatları Akademisi bulunuyor. Ayrıca, Büyükdere 35, Anna Laudel, Fotoğrafevi, Noks Art Space gibi galerilerde de paralel sergiler planlanıyor. Festival, dijital çözüm ortağı Eventix üzerinden ücretsiz davetiyelerle tüm sergilere giriş imkanı sunuyor. Sergilerin yanı sıra, mimariden teknolojiye, yayıncılıktan gastronomiye, sinemadan müziğe kadar geniş bir yelpazede içerik sunan kapsamlı bir program da katılımcıları bekliyor. Soho House’da gerçekleşecek söyleşilerde ise birçok sanatçı ve profesyonel isim farklı başlıklarda konuşma ve sohbetlerde İstanbullularla buluşacak.   Program akışı: 6 Ekim Cuma 10.30-12:30 Portfolyo Değerlendirmesi: István Virágvölgyi ile @ 212 Studio 19:00 – 20:00 Söyleşi: Me...

Haremden Özgürlüğe Türk Kadınının Bağımsızlık Öyküsü

 21. yüzyıl, ülkemizde ve dünyanın pek çok ülkesinde toplumsal değerlerin çöküntüye uğradığı, kapitalizm rüzgârı ile küreselleşen dünyamızın iklim krizi, pandemi, savaşlar ile insanların mutluluğu ve umudu adına zor bir dönemeç olarak karşımıza çıkmaktadır. Üretim toplumunun tüketim toplumuna dönüşmesi, küreselleşme ile birlikte üretimin kapasitesindeki artış, huzur ve güven duygusunu yitiren ve yalnızlaşan insanın tüketim çılgınlığı ile mutluluk arayışı, doğasından kopuk yaşamın doğması gibi birbirini tetikleyen nedenler ile dünya dengeleri sarsılmıştır. Dünya 2015 yılından beri 2030 yılını hedefleyerek yoksulluğu sona erdirmek, eşitsizlik ve adaletsizlik ile mücadele ve iklim değişikliğini düzeltmek için on yedi küresel amaç belirlemiş ve üzerinde uzlaşmıştır.     Hedeflere ulaşabilmenin yolu ise tüm dünyanın insani bir duyarlılığa sahip olmasını önceliklemektedir. Yaşanabilir bir dünya için yeni yollar bulmak, ortak değerleri anımsamak için farklı coğrafyalardaki ...

Oksimoron Fotoğraf Sergisi İFSAK Galeride

 “Birbiriyle çelişen ya da tamamen zıt iki kavramın bir arada kullanılmasıyla oluşan ifade biçimi.” “Okuyucu ya da dinleyicide genellikle şaşkınlık ve hayret uyandıran, mizah ürünü olup tamlama biçiminde anlatımı etkili kılmak için kullanılan edebî sanatlardan biri.” Başta şiir olmak üzere, okuyucu ve dinleyicide sarsıcı etki uyandırmayı amaçlayan oksimoron sanatı, kaynağını mizah ve ironiden alır. Anlatılmak istenen sözün çarpıcı bir şekilde söylenmesine aracılık eder. Birbiriyle çelişen ya da zıt nitelik taşıyan ifadeleri gündelik yaşam içinde kullanan bireyin; bulunduğu ortamlarda konuşma sanatını gerçekleştirirken bu tür ifadeler kullanması, karşıdaki bireyde şaşkınlık yaratan aynı zamanda düşünme imkânı veren ortamlar sunar. Yazılı ve sözlü kültürün bilen insanı düşünceye sevk etmesi gerçeğiyle, gören insanın görsel kültürü sentezleyip gelişmesi ve bugün içinde olduğumuz zamanın getirdikleriyle bizleri sembolik kodlarla etkilemeye devam ettiği bir gerçek. Bu bağlamda projemizi...

Coşar Kulaksız’ın yeni sergisi “ARADA” Tophane-i Amire’de

 Coşar Kulaksız'ın üç yıl boyunca farklı coğrafyalarda çekilen fotoğraflarından oluşan yeni sergisi "ARADA" Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Kültür Sanat Merkezi Tophane-i Amire'de açıldı. 'ARADA' Sergisi Kulaksız'ın 'insanın arada kalmışlık duygusunu' betimlediği fotoğraflardan oluşuyor. Editoryal konsept ve sergi tasarımını Bülent Erkmen'in yaptığı ve metin yazılarını Gonca Özmen'in yazdığı 'ARADA' Coşar Kulaksız Fotoğrafları kitabı da aynı zamanda lanse ediliyor. Sergi 14 Ekim'e kadar ziyarete açık kalacak.

Foto Kitap:Çayırköy’deki Unutkan Silahşorlar

 Çayırköy’deki Unutkan Silahşörler, Tanju AKLEMAN’ın, Evrensel Kültür Dergisi’nde yayınlanan ve fotoğraf üzerine farklı bakış açısını içeren yazılarını bir araya getirdiği bir deneme kitabıdır. Çayırköy’deki Unutkan Silahşörler ile başlar, Çayırköy’deki Ya da Dünyanın Başka Bir Yerindeki Unutkan Silahşörler ile biter. Türkiye’deki fotoğrafçılarla başlar, dünyanın her yerindeki fotoğrafçılarla sonlanır. O fotoğrafçılar Josef SUDEK’ten balık satın alırlar karşılığında fotoğraf makinalarını satarlar, alış veriş merkezinde Man RAY, Lewis HINE, Werner BISCHOF üzerinden neden olduğunu bilmeksizin düşüncelere dalarlar, Şehir Hatları Vapurlarını fotoğraflarlar ama adlarını hiç ama hiç bilmezler, merak da etmezler. O fotoğrafçılar Zonguldak’ın Çayırköy’ünde ya da dünyanın başka başka yerlerindeki köylerde, kasabalarda ya da bir şehrin sokaklarında yemeklerini yerler, çaylarını, şaraplarını ya da kahvelerini içerler. Ama hep unutkandır o beyinler.   Beyinleri başka beyinlerin esiridir. ...

Foto Kitap:Yükü Emek Olan Kara Tren

 1990 yılının baharında Karadeniz Ereğli’ye maden ocaklarından kömür taşıyan bu treni diğer buharlılardan ayıran özelliği yükünün emek olmasıydı. ‘Kara Tren’, madencileri ve yeraltında insanüstü çabayla çıkardıkları kömürü taşımaktaydı; tren gücünü, madencilerin alın teriyle yoğurduğu kömürden almaktaydı. Madenciler yorgundu, ‘Kara Tren’ler de... Kısa süre sonra buharlı lokomotifler depoya çekilip “müzelik” oldular. Son yolculuklarına tanık olduğum madencileri ve emeğini taşıyan “45017, 45001”ile diğer buharlı lokomotifler neredeler acaba? Ereğli Garı’nın bir köşesinde müzelik mi oldular, yoksa hurda demir yığınına mı dönüştüler? Ya anılar? Madencilerin, makinistin, ocakçının, onların geri dönüşünü özlemle bekleyen yakınlarının… Hepsi de siyah-beyaz fotoğrafın derinliğinde ve hüznünde gizliler. ‘Kara Tren’in kömür karası, buhar beyazı fotoğrafa da yansıdı; ikisi birbirini tamamladı adeta. ‘Kara Tren’in hüznüyle, siyah-beyaz fotoğrafın hüznü birleşti. Solgun fotoğraflar, o ‘an’ların...

Foto Kitap: Bir Lisan-ı Münasip Foto-Graf

Foto-grafik düzlemde yer alan birbirinden farklı ilgi alanlarının neler olabileceği konusunda üç aşağı beş yukarı şunlar söylenebilir: Doğa foto-grafı, Portre foto-grafı, Makro foto-graf, Stil life foto-graf, Tanıtım ve reklam foto-grafı, Manzara foto-grafı, Soyut foto-graf, Fotojurnalizm, Belgesel foto-graf, Sosyal belgesel foto-graf, Foto-röportaj, Kuş foto-grafı, Sokak foto-grafı, Foto aktivizm, Kavramsal foto-graf, Kurgu foto-graf, …vs. Dilerseniz bunlardan bazılarını lüzumsuz bulup listeden çıkartın, dilerseniz bir kısmını üst başlık-alt başlık olarak ele alın, dilerseniz yenilerini ilave edin fazla bir şey değişmeyecektir. Bütün mesele farklı ilgi alanlarının varlığına işaret etmektir. Tanıdığımız onlarca insan doğa foto-grafı alanına, bir o kadarı manzara foto-grafına, bir o kadarı kuş foto-grafına, bir o kadarı makro foto-grafa, bir o kadarı sokak foto-grafına meraklıdır. İlgi duyduğu alana dair usta işi foto-graf yapıp yapmama meselesi ise başka bir mevzudur. Bununla birlikte ...