Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Magnum Fotoğrafçısı Thomas Hoepker’in Sergisi İstanbul'da

Leica Gallery İstanbul, Magnum fotoğrafçısı Thomas Hoepker’in “Ani Bir Zafer” başlıklı, sergisi ile ağırlıyor.  Sergi, “Ani Bir Zafer” adını 17. yüzyıl filozoflarından Thomas Hobbes'un “Belki mizah bizi daha esaslılarına götürecek ani bir zaferdir” cümlesinden alıyor. Sergide yer alan seçki efsane boksör Muhammed Ali’nin 1966 yılında çekilen karelerinden, 11 Eylül 2001’de insanın yarattığı zulüm ile insan ruhunun hafifliğini bir araya getirdiği tarihe damga vurmuş fotoğrafına kadar Hoepker’ın siyasi ya da gündelik konulara sıra dışı açılardan yaklaşan eserlerinden oluşuyor. Sergi, 24 Mart-3 Haziran 2017 tarihleri arasında Leica Gallery İstanbul ’da ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.

Bir Temsilin Hikayesi Sergisi Olympus Galeri'de

Tuğba KIRALLI, rahatça oturduğumuz koltuklarda sahne ışıkları içinde keyifle ve hayranlıkla seyrettiğimiz temsillerin 5 yıl süreyle provalardan sahne arkasına, soyunma odalarından sahnelenmesine kadar her anını kaydettiği çalışması, “Bir Temsilin Hikayesi”ni 8 Nisan2017 Cumartesi gününden itibaren Olympus Galeri’de sergiliyor! 9 Mayıs’a kadar sürecek sergi Sahnede göz kamaştıran tütüleri, uçuşan kostümleri ile po intlerinin üzerinde danseden balerinlerin fotograflarından oluşuyor... OLYMPUS GALERİ'de 08 Nisan - 09 Mayıs 2017 tarihleri arasında Tuğba KIRALLI'nın BİR TEMSİLİN HİKAYESİ isimli fotograf sergisi izlenebilecek. Sergi 8 Nisan 2017 Cumartesi günü saat 17:00'deki kokteyl ile açılıyor!

TFMD Yılın Basın Fotoğrafları’2017 Sonuçları Açıklandı

Türkiye Foto Muhabirleri Derneği'nin düzenlediği TFMD Yılın Basın Fotoğrafları 2017 yarışmasında, Depo Photos adına çalışan foto muhabiri Osmancan Gürdoğan,15 Temmuz gecesi çektiği kare ile “Yılın Basın Fotoğrafı 2017” ödülünü aldı. Bu yıl 32’ncisi düzenlenen ve Türkiye’nin en önemli medya organizasyonları arasında yer alan ve basın fotoğraflarının ödüllendirildiği tek yarışmaya, 2016 yılına damga vuran olaylardan 3 bine yakın fotoğraf katıldı. Antalya’da Rixos Downtown’da ve İstanbul’da toplanan jüri üyeleri 8 kategoride 29 fotoğraf ve 7 seriyi ödüle layık gördü. Ödül alan kareler ilk kez 3-9 Nisan tarihleri arasında Panora AVM’de Ankara’da sergilenecek. Yarışmanın ödülleri ise Mayıs ayında Ankara’da yapılacak törenle sahiplerini bulacak. Ödül alan kareler, derneğin web sitesi www.tfmd.org.tr adresinde sunuluyor.

Dora Günel Güz Gülleri Fotoğraf Sergisi

İzzet Baysal Huzurevi sakinleri, Güz Gülleri adını verdikleri gazetede; aşkları, iş deneyimleri, askerlik günlerini kısacası anılarını bugünden geçmişe bakarak genç kuşaklar için yazdılar. Toplumsal, ekonomik ve kültürel farklılıkların biçimlendirdiği, geçmişte birbirinden ayrı duran yaşamlar arasındaki mesafe, kendi deyimleriyle “son durağa” geldiklerinde iyiden iyiye belirsizleşmişti. Modernite onları aynı çatı altında buluşturmuş, geriye tek bir şeyin telaşı kalmıştı: geçmişi hatırlamak, sorgulamak, hatalarıyla, başarılarıyla genç kuşaklara aktarabilmek, hatırlamak ortak bir konuşma konusunun kıvılcımıdır ve iletişim bi kez başladı mı insanlar birbirlerinin insan olduklarını yeniden keşfederler...  http://www.afsad.org.tr

Silva Bingaz'ın Kayıp İsimli Sergisi The Empire Project'te

Silva Bingaz'ın son kişisel sergisi Kayıp 07 Nisan'dan 13 Mayıs'a kadar The Empire Projec t'te görülebilir. Belkide hiçbir zaman ulaşılamayacak bir hafifliğin yollarında dolaşırken zaman zaman, hedeflediğim ama ne olduğunu tam olarak tarifleyemediğim sonun neredeyse kıyısında. Bir örümcek ağındansa  labirente benzeyen bir yolun kayıplarla yüzleştiğim bir odasındayım. Güzel günlerin şairi değil, güzel şeylerin şiiri olacaksın diyen çok sevdiğim Nadir'i düşünürken Ben doğmadan önce benim için hazırlanmış olanı görmenizi istiyorum belkide uçan bir kuşun hafifliğine yönleniğimi sanarak sendeleyerek uzaklaştım benim için bir dağ olan arkadaşımdan. Şimdiyse işte bir manastırın odasında o bilemediğim sona kaptırdığım dostuma, eski sevgilime bitmeyen bir kitaba, kaybedilen geçmişteki  şehre  ve artık benimle olamayan eşime bakıyorum.

Foto Kitap:Toprağımdan Yeryüzüne

Fotoğrafları kadar Wim Wenders’in ülkemizde Toprağın Tuzu adıyla gösterilen belgeseliyle de tanıdığımız Sebastião Salgado (1944 - ) gelmiş geçmiş en büyük fotoğraf sanatçılarından biri, belgesel fotoğrafın ve foto-röportajın tartışmasız en önemli isimlerindendir. Bununla birlikte, fotoğraflarıyla insan eli değmemiş bölgelerden en kanlı iç savaşları, en vahim felaketleri yaşayan, kitlesel göçlerle doğdukları yeri terk etmeye zorlanan insan topluluklarına; en ağır şartlarda çalışan işçilerden yaşam mücadelesi veren çocuklara kadar âdeta yerküremizle birlikte nefes alıp veren, sömürülen insanlığın çığlığını belgeleyen yürekli bir aktivisttir. Salgado, en önemli fotoğraflarına da yer veren bu çarpıcı kitapta olağanüstü macerasını aktarıyor. Eşi Lélia ile benzersiz işbirliğini, ailesini, fotoğrafçı olmaya nasıl karar verdiğini, nasıl dünyayı adım adım dolaştığını, bu süreçte yaşadığı hayati tehlikeleri okurlarla paylaşıyor. Son olarak da, eşiyle birlikte başlattıkları Instituto Terra, “Yery...

foto kitap:Görüntüler evreni

Birçok fotoğrafçı, bugün büyük bir toplumsal gözetim altında bulunduğumuzu ve bunu gerçekleştiren devlet otoritesine ve tekellere kamerasıyla sürekli şekilde malzeme taşıdığının ayırdında değildir. Üstelik otoritenin toplumu gözlem altında tuttuğunu dikkate almadan fotoğrafı, başkalarını gözetlemenin bir aracı olarak kullanmaktan da sakınmıyor. İşte bu çerçeveden bakıldığında, günümüzde bir kameraya sahip olmak demek, siyasi otoritelerin ve fotoğraf tekellerinin gerçeklik üreten bir fotoğrafçıya sahip olması demektir. Dahası yaratılan bağımlılık ile, fotoğrafın aslında tekeller tarafından yönetilen ya da yönlendirilen evrensel bir oyun olduğunu ortaya koymaktadır. Elbette fotoğraf gerçeği hem kaydeder, hem de onu temsil etmeye soyunur. Aynı zamanda gerçekle hiçbir ilişkisinin bulunmadığını da ortaya koymaktan geri durmaz. Bu çerçeveden değerlendirdiğimizde, gerçeği değiştirme veya provake etmede, fotoğrafçı gibi maharetli bir varlık yoktur. Çünkü fotoğraf gerçeği hem barındırdığı, he...