Ana içeriğe atla

Kayıtlar

İz Dergisi Virgülü Kaldırıyor

Fotografevi olarak, 2006 Ocak ayında Ara Güler’in Genel Yayın Yönetmenliği’nde yayın hayatına başladığımız; gerek kalite, gerekse baskı ve içerik açısından geniş kitleler tarafından son derece beğenilen, Türkiye’nin ilk ve tek fotoröportaj dergisi  İZ’e, kalite ısrarımızdan vazgeçmediğimiz, günümüzün popüler dinamikleriyle baş edemediğimiz için, 2014 yılında “49. Özel Ara Güler” sayısıyla “virgül” atmıştık. Bu süreçte okurlarımızdan aldığımız güç ile bir imece başlattık. Dayanışmanın ve kollektif bilincin güzel bir örneğini yaşadık.  Nihayet Mayıs ayında yeniden okurlarımızla buluşuyoruz, İZ ile iz bırakmaya devam ediyoruz. 50. sayımızın kapak fotoğrafı, Newsha Tavakolian 'a (Magnum Photos) ait.  11 fotoğrafçının özgün çalışmalarına yer verdiğimiz bu sayımızla birlikte bir ilk'i daha gerçekleştiriyoruz. "Öğrenci İşleri" adıyla, Türkiye'de 'fotoğraf bölümü' olan üniversitelerdeki bölüm öğrencilerinin projelerini de yayımlamaya başlıyoruz. İstedik ki, ...

Burcu Aksoy’un “00:01” adlı sergisi Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde

Marcus Graf, sergiyle ilgili olarak şunları söylemektedir: “Millî Reasürans Sanat Galerisi’ndeki sergisinde Burcu Aksoy mantık ve makullüğün sınırlarını aştıktan sonraki akıl halini anlatmak için varlığımızın karanlığına dalmaktan korkmuyor.  Parçalanmış imgelerinde psikoloji ve psikanaliz bağlamında aklıselim ile deliliğin anlamlarını eleştirel bir biçimde ele almak için akıl hastanelerinin iç ve dış mekânlarını ele alıyor. İşlerinde düzlemsellik yerine çok boyutluluk özelliği ile herhangi bir nesnelliğe ve gerçekliğin evrenselliğine ve algısına dair güvensizlik var. Karmaşık bir mekânsal soyutlama var etmek için çeşitli odaların unsurlarını iç içe geçiriyor. Daha doğrusu, bilinçdışı ile bağlantılı olarak, nesneler ile mekânların bilinçteki görüntülerinin yerine yeni yapı ve şekillere dönüşen görüntüleri ifade edebilmek için mekân unsurlarını iç içe geçiriyor.  Akıl hastanelerinin iç ve dış mekânlarının fotoğraflarında da, tıpkı diğer fotoğraflarda da olduğu gibi, normal p...

Söyleşi" Mahzen Photos ile Şehir Günlükleri

Mahzen Photos fotoğrafçıları, Şehir Günlükleri adlı sergisinde yer alan fotoğraf serileri hakkında, Erhan Şermet moderatörlüğünde gerçekleştirecekleri söyleşi ile İstanbul Fotoğraf Galerisi 'nde. Mahzen Photos, 2013 yılında, belgesel fotoğraf alanında üretimlerini ortaklaştırma, birlikte üretme ve dayanışma fikriyle bir araya gelen fotoğrafçılar tarafından kuruldu. Zamana tanıklık etme ve toplumsal bilincin oluşması açısından, fotoğrafın önemli bir güce sahip olduğu düşüncesiyle, belgesel alanında üretim yapan kolektif bir fotoğraf oluşumudur. Mahzen Photos fotoğrafçıları kolektif oluşumlarını: “Gerçeklik algısının, hakim sınıflar tarafından üretilip toplumsal alt sınıflar içinse esas anlamının hiçleştirildiği  bir sistemde, buna paralel olarak yaşamı estetize etmek üzerine kurulmuş bir fotoğraf mecrasında ’sanatçı, statü ,etiket’ kavramlarıyla ilişki kurmadan, bağımsız, gerçeğe tanıklık eden, hayatı ve toplumsal yaşamı anlama ve anlatma pratiği olarak‘’ değerlendiriyorlar.

Emel Karakozak'ın "Budding" Adlı Sergisi artgalerimBEBEK’te

Küratörlüğünü Coşar Kulaksız’ın üstlendiği Emel Karakozak’ın “Budding” adlı fotoğraf sergisi 3 – 29 Mayıs 2016 tarihleri arasında artgalerimBEBEK’te … Kadın, bir erkek için doğaya kendisini en yakın hissettiği varlıktır. Çünkü kadın, doğurma ve hayat yeşertme özelliği ile aslında doğaya çok benzer. Bu yüzdendir ki doğadan bahsederken bir çok dilde “doğa ana” terimi kullanılır. Çünkü o her şeye rağmen bağışlayan ve hayat ile adam arasındaki köprüyü oluşturan varlıktır. Bunu da yapabilmesinin en büyük kaynağı kadının kendisini yeniden yaratabilme özelliğidir. Sadece çocuk doğurarak bir mucizeye sebep olmakla kalmayıp kendisini de ruhen yeniden yapılandırabilme özelliğine sahiptir kadın. Bunu da hayatın kendisi gibi bir döngü halinde ve hep kendisini merkeze koyarak yapar.

Yaşar Kemal’e Bir Ara’lık Bakış Sergisi Ankara'da

Yaşar Kemal, İstanbul’a geldiğinde tanıştığı ilk kişi olan Ara Güler’in fotoğrafları için  “Ara Güler’in fotoğrafları büyük bir Anadolu destanıdır”der.  Güler, o zamanlardan itibaren Kemal’in fotoğraflarını çekmiştir. Bu fotoğraflar İstanbul’dan sonra şimdi de Ankara’da. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık  tarafından hazırlanan  Yaşar Kemal’e Bir Ara’lık Bakış  sergisi, Kemal’in İstanbul’a ilk geldiği yıllardan ölümüne kadar olan dönemi kapsayan ve serginin kataloğunda yer alan 125 fotoğraftan özel olarak seçilen 43 fotoğraftan oluşuyor. ​ 3 – 31 Mayıs  tarihleri arasında  Ankara ’da bulunan Galeri Çankaya’da düzenlenecek olan  Yaşar Kemal’e Bir Ara’lık Bakış  sergisi, aynı zamanda iki koca çınarın dostluğunun da bir belgesi niteliğinde. Kaynak:http://www.artfulliving.com.tr www.cankaya.bel.tr/pages/327/ GALERI-CANKAYA/

Red Fotoğraf'tan 1 Mayıs Fotoğraf Sergisine Katılım Çağrısı

FOTOĞRAF SERGİSİNE KATILIM ÇAĞRISI 1) 1 Mayıs Fotoğraf Sergisi ; Redfotoğraf olarak 14 Mayıs 2016 tarihinde İFSAK’da gerçekleştireceğimiz  2016 “1 Mayıs” sergisi için tüm fotoğrafçılara açık çağrıda bulunuyoruz. 2) Serginin amacı ; Fotoğrafın gücünün, kalıcılığının toplumla buluşturulmasında aracı olan fotoğraf makinelarıyla, tanık olduklarımızı sunmak.1909 yılından günümüzü kapsayacak dökümanter sergiye, 1 Mayıs 2016’da çekeceğimiz fotoğrafları ekleyerek arşiv sergisiyle 1 mayıs ile ilgili toplu bir hafıza oluşturmak. 3) Fotoğrafların gönderilmesi ; Fotoğraflar baskısız dijital ortamda 1mayisproje@gmail.com adresine gönderilecek.  Ayrıca Her katılımcı şu bilgileri de ekleyecektir.  Fotoğrafçının Adı Soyadı, E-mail, Tel.no. Fotoğrafın çekildiği yer. 4) Sergi ve katılım koşulları ; a)Türkiyenin, başta İstanbul olmak üzere tüm bölgelerindeki 1 Mayıs 2016 kutlamalarına ait çekilmiş fotoğraflara açıktır. b) Katılımcılar en fazla 2 fotoğraf ile katılabilir.(Daha...

‘’Başakşehir : Psychogeographic Exploration

REM Art Space, 06 Mayıs – 29 Mayıs 2016 tarihleri arasında Youssef Tabti’ nin ‘’Başakşehir : Psychogeographic Exploration’’ adlı projesine ev sahipliği yapıyor. Youssef Tabti’nin Mimar Sinan Ünivesitesi  Sehir  ve Bölge Planlama Bölümü öğrencileri işbirliği ile gerçekleştirdiği Başakşehir projesi  “psikocoğrafik” güzergahların çevresini belgeleyen işitsel peyzaj, görsel haritalama ve fotoğraflardan oluşan bir mekansal yerleştirme projesidir. “Psikocoğrafya” coğrafi çevrenin algılar, psikolojik tecrübeler ve davranışlar üzerine etkisini araştırmaktadır. Psikocoğrafik araştırmalar sanat, mimari, coğrafya ve psikoloji gibi uzmanlık alanlarının kesişim noktasında bulunmaktadır. Bu kavram,1957- 72 yılları arasında Situasyonist (Durumcu) Enternasyonal hareketi tarafından geliştirilmiştir.