
(26 Şubat - 2 Ağustos 2015)
|
Kontakt baskı, bir veya birden fazla görüntünün negatifle aynı boyutlarda tek bir fotoğraf kağıdına pozlanmasıyla elde edilir. Çoğu zaman ressamların eskiz defterlerine benzetilen kontakt baskılar; fotoğrafçının, film rulosundaki kareleri ilk gördüğü andır. Fotoğrafların hiç müdahalede bulunulmamış, ham görüntülerini barındırarak sanatçıya bir öz eleştiri ve seçim yapma imkanı sunar; bu anlamda, kontakt baskılara bakmak fotoğrafçının saklı tuttuğu özel çalışma alanına girmeye benzer. Diğer yandan fotoğrafçının bizim için seçtiği o eşsiz sahnenin öncesi ve sonrasını göstererek, o anın gerçekleşmesine tanıklık etmemizi sağlar. İzleyiciye çekim sırasında fotoğrafçıyla birlikte hareket ediyormuş ve onun gözlerinden görüyormuş izlenimi verir. Sanatçının çalışma sürecine, konuya yaklaşımına ve seçilen karenin gerçeği ne kadar yansıttığına dair ipuçları içerir.
Magnum fotoğrafçılarının tarihe geçmiş fotoğraflarının arka planını samimiyetle izleyicilere açtıkları bu sergide; Robert Capa imzalı Normandiya çıkarması, Bruno Barbey’in 1968 Paris ayaklanmaları, Stuart Franklin’in Tiananmen Meydanı, Philip Jones Griffiths’in Vietnam Savaşı ve Thomas Hoepker imzalı 9/11 gibi yetmiş yılı aşkın bir dönemin görsel tarihine ait yapıtlar bir araya geliyor. Sergide Che Guevara ve Malcolm X’ten Miles Davis ve The Beatles’a birçok siyasi figür, oyuncu, sanatçı ve müzisyenin akıllarda yer etmiş portreleri yer alıyor. Kontakt baskı ve fotoğraflara; yakın plan ayrıntılar, makaleler, kitaplar ve dergilerden parçalar eşlik ediyor.
Sol:
9/11
New York, ABD, 2001
© Thomas Hoepker / Magnum Photos
New York, ABD, 2001
© Thomas Hoepker / Magnum Photos
Sağ:
Dali Atomicus
New York, ABD, 1948
© Philippe Halsman / Magnum Photos
Dali Atomicus
New York, ABD, 1948
© Philippe Halsman / Magnum Photos
Kaynak:www.istanbulmodern.org
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder