
1936 yılında evini özleyen Shulman Los Angeles’a geri döndü. Ablası mimar Richard Neutra’nın evine yakın bir ilaç dükkanı işletiyordu. Neutra yeni bir çalışmaya başladığı dönemde yanında çalışan tasarımcı ablasına ait boş bir odayı kiraladı. Shulman bu adamla tanıştı ve ikili ortak yönleri olduğunu fark ettiler. Bir Pazar günü Neutra’nın tasarladığı binaya bakmaya gittiler ve Shulman orada binanın fotoğraflarını çekti.
Fotoğraflardan bir kaçını Neutra’ya göstermesi için yeni arkadaşına verdi. Fotoğrafları beğenen Neutra ile Shulman’ın tanışması 1936 yılında gerçekleşti ve mimar bu fotoğrafları alma talebini belirtti.
Bu Shulman’ın fotoğrafçılık kariyerinin başlangıçı oldu. Neutra onu aralarında Raphael Soriano, Rudolf Schindler ve Gregory Ain gibi isimlerin bulunduğu diğer mimar arkadaşlarıyla tanıştırdı.
Savaşın ardından Shulman’ı başarısı devam etti. Mimarlık yayınları dergiler ve kitaplar gibi çalışmalarına yoğun talep gösteriyordu. 1987 yılında yarı emekliye ayırmış olsa da kendini hala en önemli mimari fotoğrafçılarından biridir. Emekliliği yaşının getirdiği bir durumdu. Kendisi önceden yaptığı çalışmalara bakmaya zaman ayırmak istiyordu. Ancak bunda postmodern mimarinin yarattığı memnuniyetsizliğinde payı fazlaydı. Ancak yine de bazı önemli yapıları fotoğraflamaya devam etti. Örneğin Richard Meier’in Los Angeles Getty Center binası ve Frank Gehry’nin Bilbao’daki Guggenheim Müzesi gibi.
Shulman Amerikan Mimarlar Enstitüsü (American Institute of Architechts) tarafından ömür boyu onur ödülüne sahip tek fotoğrafçıdır.
Stoller ve Ken Hendrich gibi Shulman’ın da çalışmaları açık olarak moderndir. Kompozisyon ve biçimsel nitelikteki düşünceleri fotoğrafladığı mimarların çalışmalarıyla benzerlikler gösterir. Mimarlar onun çalışmalarını kendi estetik anlayışlarıyla aynı olduğu için talep ediyorlardı. Shulman’ın mesleki kariyerinin sona ermesinin nedeni birazda günümüzde artık bu tip imajların ve çalışma yöntemininde sonuna gelinmiş olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder