
Görüntüler kendi tekinsizliklerinde, zoraki buluşmalara teslim edilmediklerinde; bir fotoğrafçı için unuttuğu bir ses, hiç görmediği bir yüz ya da beklenmedik bir karşılaşma olabilir, ilk defa yürüdüğü bir sokaktaki bir görüntünün kenarındaki ufacık bir ayrıntıdan hiç tanımadığı bir duyguya dair de olabilir, kaçılmış, göz ardı edilmiş, hatta yok sayılmış ve belki yıllardır yüzleşilmemiş.
Laleper Aytek Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümünü bitirdikten sonra, Sosyal Ekonomi alanında yüksek lisans çalışmalarına devam etmek üzere gittiği Oslo Üniversitesinde daha çok fotoğrafa yöneldi. Fotoğrafla üniversite yıllarında başlayan ve giderek derinleşen ilgisi nedeniyle 90lı yılların başında Türkiyeye döndü ve kendi stüdyosunu açarak reklam fotoğrafçılığı yapmaya başladı. 1998de Türkiyenin ilk kapsamlı dijital fotoğraf stüdyosunun kuruluşunda fotoğraf ve reklam yönetmeni olarak görev aldı. 2009da bu yana Koç Üniversitesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümünde (MAVA) fotoğraf üzerine dersler vermektedir.
2000 yılından bu yana fotoğraf yazılarında, öznellik kapsamında "görme biçimleri" ve "fotoğraf tarihi" üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu temel yaklaşımını "Fotoğraf Tarihi Kanonunu Yeniden Düşünmek: Öznellik Üzerine Bir İnceleme" başlıklı yüksek lisans tezinde ayrıntılandırarak geliştirmiştir. Yayınlanmış çalışmaları arasında fotografik düşünce üzerine yazılarını biraraya getirdiği Kendine Ait Bir Fotoğraf (2005) ile Palimpsest Istanbul (2010) ve Issız (2013) fotoğraf albümleri sayılabilir. Aytek 1991den bu yana 13 kişisel sergi açtı ve 22 grup sergisine katıldı.
Sayfa Sayısı: 96
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Koç Üniversitesi Yayınları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder