
Simenon uzmanlarından olan Michel Carly’ye göre: Yazar olan Simenon, bir görüntü adamıdır; 1930’dan itibaren, fotoğraf onun gazeteci olarak yazdığı yazılara ve romanlarına da eşlik etmiştir. Sanatçı, gemilerin sade imajlarını; liman, balıkçı ve sis atmosferlerini beklenmeyen bir çerçevelemeyle görüntülerken, doğrudan öze gitmiştir. Ancak Simenon’u esas büyüleyen, manzaralar değil yüzlerdir. Kendisi de şöyle der: ''Başlıca kaygım, resmedilmeye değer güzelliğin arkasında saklı olan insanı keşfetmekti.''
Yazar böylelikle, çok sayıdaki yolculuğundan, dünyanın hangi bölgesinden olursa olsun günlük hayata duyduğu ilgiyi gösteren fotoğraflar getirmiştir.
Notre Dame de Sion Fransız Lisesi Galerisinde sanatseverlerle buluşacak olan seçilmiş fotoğraflar ise, Simenon’un 1929 krizinin etkisinde olan Avrupa’da izlediği güzergâhı, sömürge Afrika’sındaki güzergâhını ve aynı zamanda Karadeniz çevresinden ve Türkiye’den fotoğrafları sunmaktadır. Simenon’un Türkiye’deki konaklamaları, Troçki ile Büyükada’da gerçekleştirdiği röportajla birlikte, başka röportaj ve romanlara da konu olmuştur.
Serginin hazırlanmasında katalog için kaleme aldıkları makalelerde ziyaretçilerin, yazarı ve onun Türkiye’den geçişini özellikle de yolculukları, keşifleriyle nasıl bir gelişme gösterdiğini daha iyi anlamalarını sağlayacak Simenon uzmanlarının imzaları bulunmaktadır.
Katalog, Laurent Demoulin’in, Simenon’u genel olarak tanıttığı metin; Michel Lemoine’in, Simenon ve Türkiye başlıklı metni, Benoit Denis ’nin "Dünya vatandaşı Simenon: kurgusal yolculuklardan büyük röportajlara" adlı makalesinin alıntılanması ve son olarak Danièle Bajomée ’nin "Simenon’da sömürge karşıtı propaganda ve ırkçılıkla ilgili klişeler. Bir muhabir-yazarın fotoğraflarının söylediği onun kaleminden çıkanları yalanlar ya da değiştirirse..." adlı makalesinin alıntılanmasıyla oluşturulmuştur.
Sergi sorumlusu: Anne Baradel
Kaynak: http://www.nds.k12.tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder