
Negatiflerinin çoğunu 30 yıldır arşiv dışına çıkarmamış olan Montanari’nin işleri, izleyiciye, geçmiş dönemdeki fotoğrafçı-sanatçı-küratör ilişkileri ile bu ilişkilerin zaman içerisinde nasıl evrildiğini inceleme imkânı veriyor. Sergideki fotoğraflar, önceleri büyük çabalar ve uzun soluklu bir çalışma gerektiren yaratıcı üretimin yeni teknojilerle dönüşümünün yanı sıra, bir belge olarak fotoğrafın rolünü ortaya koyuyor.
Montanari’nin SALT Galata’daki ilk kapsamlı kişisel sergisi Biri, Hiçbiri, Binlercesi, bir iş ya da serginin hazırlıklarında sanatçı konsantrasyonu ve tutkusuna ışık tutan fotoğraf dizilerini bir araya getiriyor. Matthew Barney, Pier Paolo Calzolari, Catherine David, Alanna Heiss, Jannis Kounellis, Marisa Merz, Claes Oldenburg ve Emilio Vedova gibi sanatçıların yer aldığı; tarihsel öneme sahip 10 üretim anı, SALT Galata’nın farklı yerlerinde sergilenecek. Ana sergi mekânında, 1980’ler ve 1990’larda faaliyet göstermiş saygın küratör, sanatçı ve sanat profesyonellerinin portreleri ile sanatçı James Lee Byars’a saygı niteliğinde özel bir bölüm yer alacak.
İstanbul’da yaşayan mimar ve fotoğrafçı Montanari, 1944’te Ravenna’da (İtalya) doğdu. Montanari’nin fotoğrafları, birçok dergi, profesyonel yayın ve sanat kataloğunda yayımlandı. Montanari daha önce İndici (2011, Ankara İtalyan Kültür Merkezi ve Venedik Bienali); Teşekkür(2007, İstanbul İtalyan Kültür Merkezi) ve Diyarbakırİstanbul (2006, Diyarbakır) adlı üç sergi açtı.
* İtalyan yazar Luigi Pirandello’nun, sergiye adını veren Uno, Nessuno e Centomila (1926) adlı romanı, 1998 (çev.: Şadan Karadeniz, Telos Yayıncılık) ve 2013’te (çev.: Fuat Sevimay; Aylak Adam Kültür Sanat Yayıncılık) Türkçe’de yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder