
Sanatçının Türkiye’de gerçekleşecek olan ilk kişisel sergisinde, geçmiş üretimlerinden ‘Pique -Nique’ ve ‘Olvidados’ adlı iki fotoğraf serisi ve sergiye ismini veren son dönem çalışması ‘Rastgele Oyun’ yer alıyor.
Ankara’da doğan, Fransa’da büyüyen Ajda Kara’nın üretimleri bu çok kültürlülüğün getirdiği kimlik karmaşasının yaratmış olduğu bir yere, bir bölgeye, bir kültüre ait olma duygusu ile şekilleniyor. Sanatçının işlerini üretirken referans aldığı en önemli unsur olan günlük hayatı, göz önünde tuttuğu kimlik, kültür, değişim gibi konuları daha renkli, önemsiz, oyunsal bir kurguyla bir araya gelerek izleyici ile buluşuyor. Sanatçının çalışmaları aynı zamanda mimariden etkilenen minimalizm ve sürrealizm ögelerinin aracılığı ile form buluyor.
‘Rastgele Oyun’ şehir kimliklerinin planlanan keşfinden farklı olarak rastgeleliğin amaçlandığı bir oyun üzerinden gelişiyor. Tamamlanmamış bir proje olarak sunulacak olan çalışmanın uygulama pratiği, sanatçının çocukluğunda babası ile kağıt haritalar üzerinden gerçekleştirdikleri sık araba seyahatleri aracılığı ile refere ediliyor.
‘Pique – Nique’ serisi spontane gelişen bir gecede Süper Ay’ı görmek üzere bir araya gelme halinin kendi ritüeli yaratmasına odaklanırken, ‘Olvidados’ serisi sanatçının ev arkadaşının bitirmediği, oracıkta bırakıverdiği yiyeceklerin belgelenmesi ile oluşuyor. Bu unutulmuş gitmiş gıdaların günbegün doku, şekil ve renk değiştirdiğine tanık olan, bu değişim ve başkalaşım süreçlerini birer kimlik değişikliği olarak algılayan Ajda Kara, bu yiyecekleri başkalarının bir köşede bırakıp gittiği, terk ettiği insanlara benzetiyor: ‘’Terk edilmişliklerinin, kimseciklerin onları fark etmeyişinin getirdiği dönüşüm süreci, başlarda sezilmeyen, sonradan umarsız bir gerçeklik halini alıverdi: ortadan kayboluvermeden önce geçirdikleri ağır aksak ilerleyen bir bozulma hali.’’
www.facebook.com/pg/kovaartspace/about/?ref=page_internal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder