
Açık ve kapalı olmayı insan psikolojisi ve çevresellik üzerinden ele alan “İç Yüzey” soyut bir kavram olan güven duygusunu, somut parametreler üzerinden değerlendirilen güvenlik anlayışıyla bir araya getiriyor. Sanatçı, kırmızı ve beyaz renklerindeki ikaz bantlarını kişisel sınırları belirlemek için kullanırken kamusal ve toplumsal alandaki güvensiz bölgeleri de ifşa ediyor. Fiziksel ihlali kolay olan bant ve koli gibi dayanıksız malzemelerin yarattığı suni korunma duygusuyla, bireyin iç dünyasını müdafaa taktikleri arasında bağ kuruyor.
Sanatçı güneşbaskı (cyanotype) tekniğiyle oluşturduğu eserleri ışığa maruz bırakırken bir yandan insan psikolojisini teşhir ediyor, saklanmış duyguları ortaya çıkarıyor. Işığın altında daha fazla kalan kağıt kimyasalın verdiği mavi rengine daha fazla bürünürken ferahlık veren açık tonlar dibi görünmeyen koyu bir okyanus lacivertine dönüşüyor. Pratiğinde araştırmacı kimliğini ve malzemeyle içerik ilişkisini ön planda tutan Murat Han Er, ilk kişisel sergisi “İç Yüzey” izleyiciyi insan psikolojisinin toplum dinamikleriyle buluştuğu kıyılarda bir gezintiye davet ediyor.
http://mixerarts.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder