x-ist, 6 Mart - 29 Mart, 2014 tarihleri arasında Ahmet Polat’ın “The Other Kemal” başlıklı fotoğraf sergisine ev sahipliği yapıyor. x-ist’te 2005 yılında “Değişim Yönünde”, 2006 yılında “Sadece Davetliler” adlı kişisel sergilerinin ardından Hollanda, Avusturya, Brezilya gibi dünyanın birçok yerinde yapıtlarını sergileyen Polat, kısa bir aradan sonra tekrar yerel izleyiciyle buluşuyor.
Ahmet Polat, kariyerinin en önemli projelerinden biri olan, 2006-2012 yılları arasında Türkiye’nin dört bir yanına giderek Türkiye’deki gençliği fotoğrafladığı, Kemal’s Dream başlıklı fotoğraf serisini toplumsal ve kişisel tarihini harmanladığı yepyeni bir seçki ile ortaya çıkartıyor. “The Other Kemal” başlığı altında toplanan yapıtlar, Polat’ın fotoğrafladığı insanlarla olan ilişkisinden yola çıkarak gerçek ve fotoğrafa yansıtılan kimlikler arasındaki farka değiniyor.
Polat, bu sergi ile fotoğrafa başlangıç sebeplerini yeniden değerlendirdiği, fotoğrafın temsiliyet gücü ile imajın yanıltıcılığı üzerine bir araştırma yolculuğuna çıkıyor. Kişisel ikilemlerin toplumsal hayattaki yansımalarını özel yaşamın ince ayrıntılarında keşfeden sanatçı, elde edilen imajla değil, imajın kamufle ettiği asıl gerçekle ilgileniyor ve fotoğrafı kullanış biçimini şu şekilde ifade ediyor: Ahmet Polat, beklentiler, önyargılar ve kabullerin arasındaki karşılıklı etkileşimin peşine düşerek, geçmiş-gelecek ilişkisini ve mevcut sorunların kaynağını hem içerik hem de sunumuyla yorumluyor. Hollandalı bir anne ve Türkiyeli bir baba tarafından yetiştirilmesinin etkisiyle içeriden ve dışarıdan olanın perspektiflerini birleştiren sanatçı, seyirciye farklı bir bakış açısı sunarak, gündelik ve toplumsal sahnelerin arasındaki ilişkiyi sorgulatıyor.
Ahmet Polat’ın kişilerin ve toplumun maskelerinin ardındaki gerçekleri, fotoğrafın yanıltıcılığının farkındalığıyla aradığı, “The Other Kemal” başlıklı sergisi 29 Mart’a kadar x-ist’te görülebilir.
“Fotoğrafla hayatın gerçeğini keşfetmeyi umarken, aslında bu gerçekten olabildiğince uzağa kaçan, aslolanı görüntülerin altına gömen bir medyum kullanıyorum."
“David Lynch’in Dune adlı filminde, Kyle Maclachlan’ın oynadığı Paul Atreides karakteri, bir kavga sahnesinde şunu öğreniyor: rakibin koruyucu enerji kalkanı sadece yavaş bir bıçakla delinebilir; sert ve hızlı saplanan bir bıçak aynen geri döner. Fotoğraf da insanların kişisel korunma mekanizmalarının ardına geçebileceğiniz yavaş bir bıçak gibidir.”
Ahmet Polat
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder