Foto Film Dergisinin 5. Sayısı Yayımlandı

Foto Film Sanat Merkezi tarafından hazırlanan Foto Film dergisinin 5. sayısı yayımlandı. Sinema ve fotoğraf temalı derginin 2. sayısının içeriği;


Popüler Fotoğraf ile Popüler Kültür / Özcan Yurdalan

Fotoğrafçının bireysel duruşu, kişisel beklentisi ya da hedefi farklı olsa bile yarattığımız fotoğraf kurum ve kuruluşları ile egemen kıldığımız fotoğrafçılık anlayışının kolay üretilip çabuk tüketilir fotoğraflardan başka bir ortama hizmet etmediğini düşünüyorum. 


Resim – Fotoğraf – Sinema ve gerçeklik ilişkisi / Yrd. Doç. Dr. Zuhal Çetin Özkan

“Fotoğraf gerçeğin benzerini o denli iyi yaratır ki, resim sanatı izlenimci estetiğini yaratmak için özgür olur. Sinema ise zamanın tarafsızlığıdır. O artık objeleri korumaz, nesnelerin görüntüleri onların sürekliliğinin görüntüleridir.” 



Gözün Göremediği Kızılötesi / Cihan Kar

Gözümüzün görmediği dalga boyundaki ışığı kullandığımızdan dolayı makinemizi, filmimizi ve objektifimizi yeniden tasarlamamız gerekmektedir. Filmli makinelerde özel film, “IR” işaretli objektif ve filtre ile fotoğraf çekebilirken günümüz dijital makinelerinde de aynı şekilde sensör hassasiyeti, IR-Pass filtresi, uygun objektif ve yazılım kullanmak zorundayız. 


Portre Fotografçılığın sırları / Aleksi Petridi

Portre her an biz var oldukça, bizim veya başkasının vücudumuzun en önemli parçasıdır. Çünkü beynimiz düşüncelerimiz, duyu, tat alma, konuşma, yeme-içme hislerimiz kültürümüz, dinleme ve en önemlilerinden gözlerimizin bütünlüğünü tamamlayan bu müthiş mekanizmanın bir bütünüdür. 


Delépine ve Kervern Sinemasına Giriş / Müge Yıldız

“Sinemada kynizmin temsilcileri diyebileceğimiz Benoît Delépine ve Gustave Kervern ikilisi, yaptıkları televizyon programlarından aldıkları satirik komediyi kynizmle birleştirerek seyircisini güldürürken, kapitalist toplum değerlerini eleştirir ve işledikleri yolculuk temalarıyla da sizi özgürlüğe çağırır.” 


Şimdiki Yorgun Zaman / Sinan Yusufoğlu

“9-16 Mayıs tarihlerinde Ankara’da gerçekleşen 16. Uluslararası Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali’nde gösterilen Belmin Söylemez’in ilk uzun metraj filmi ‘Şimdiki Zaman’, geçmişle bugün arasında sıkışıp kalmış genç bir kadının hikayesini etkileyici bir sinema diliyle perdeye taşıyor.” 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İzzet Keribar’ın “Renklerin Yolculuğu” Sergisi İstanbul Modernde

Barış Manço ile 7 den 77 ye Fotoğrafları Sergisi

212 Photography Istanbul Sebastião Salgado’nun “Genesis” Sergisiyle Kapılarını Açıyor