Özcan Yaman ''O Gün Gelince'' Fotoğraf Sergisi


Genelde sanatın, özelde fotoğrafın yaşamdaki karşılığını Gezi direnişlerinde gördük / yaşadık.

Direnişlerin ruhu sanatla vücut bulmuştur. Yıllardır korunaklı alanlarda halka ulaşamayan yada halkın ulaşamadığı sanat, Gezi direnişleri boyunca özellikle gençliğin orantısız zekası ile kendini göstermiştir.

Neredeyse direnişler birer okula dönüştü. İlk yirmi gün boyunca çok hızlı bir üretim yaşandı. Sabah gördüğümüz yerler akşam değişiyordu. Direnişlerde barikat kurma nöbet tutmanın
yanında arka ceplerinde sprey boyalar, keçeli kalemler Ipod'lar ellerinde kasklarında fotoğraf makinaları akıllı telefonlarla hem çarpışıyorlar hem de üretiyorlardı. Sanat sokaktı ve sokak
öğretiyordu.


İlk gün koşmaktan ve korkmaktan başka bir şey bilmeyen biri ikinci gün korkusunu yenmiş, duygularını özgürce sanatın diliyle ifade eder olmuştu. "Sanat sokakta ve şimdi" idi.
Bienalse bienal oldu. Kamusal alansa alana sahip çıkıldı. Kamusal sermaye denen şeyin ise
‘dayanışma’ olduğu deneyimlendi. Şimdi sanatı kutsayan ve korunaklı alanlarda olanlar şaşkın.Hepsi sokağın peşine koşmaya başladı. "Gündemi zaten burjuvazi belirliyor, sanat mekanlarında vandallık yapmanın alemi yok!) diyenler Gezi'nin üstüne atlamaya çalışıyorlar.
Evet gündemi gençlik belirledi ve sahiplendi. Onlar sokağı seçtiler ve hayatı...
Bizler onları takip ettik. Fotoğrafçılar olarak hem tanık olduk hem belgeledik. Direnişçiler bir elleriyle barikat kurarlarken diğer elleriyle sanat yaptılar. Bizler de tanığı olduk bu dayanışmanın.
Gezi Direnişleri boyunca bu duygularla bastım deklanşöre, paylaşmak için tanıklıklarımı...

“O gün gelince” demek için...

Özcan Yaman

(*Vitezslav NEZVALın şiirinin isminden alınmıştır.)



8 - 23 kasım 2013  Mannheim, Karlsruhe, Stuttgart / Almanya

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İzzet Keribar’ın “Renklerin Yolculuğu” Sergisi İstanbul Modernde

Barış Manço ile 7 den 77 ye Fotoğrafları Sergisi

212 Photography Istanbul Sebastião Salgado’nun “Genesis” Sergisiyle Kapılarını Açıyor