Nasuh Mahruki'nin Vizöründen Buddha'nın 4 Kutsal Hac Mekanı

Nasuh Mahruki, 1997 yılında İstanbul’dan Katmandu’ya, gidişini kız arkadaşıyla gerçekleştirdiği ve dönüşünü tek olarak yaptığı 4 ay süren 21.000 kilometrelik, kendi deyimiyle hayatının en muhteşem motosiklet yolculuğu sırasında ziyaret ettiği Budistlerin en önemli 4 hac mekanında çektiği fotoğrafları, güncesinden alıntılarla bizlerle paylaşıyor. Bunlar Buddha’nın doğduğu yer; Lumbini, aydınlanmaya ulaştığı yer; Bodh Gaya, ilk dersini verdiği yer; Sarnath ve öldüğü yer; Kushinagar. Bu dört yerin biri, doğduğu yer Nepal’de, diğerleri Hindistanda yer alıyor. Nasuh Mahruki izlenimlerini kitabında da bahsettiği şu cümlelerle dile getiriyor: "Buddha'nın, kendi izleyicilerinin hac ziyareti yapmalarını istediği dört kutsal yeri bitirmiş oldum. Buddha'nın doğduğu, aydınlanmaya ulaştığı, ilk dersini verdiği ve öldüğü bu dört yer, Budist hacılarının en çok gitmek istediği yerler. Bu yolculuğu gerçekten yapmak istiyordum ve bitirdiğim için çok mutluyum. Bu kitabın en başında yazmıştım; Siddhartha Gautama adlı genç prens, arayışının cevabını bulabilmek için babasının sarayını terk ettiğinde, benim şu anda içinde bulunduğum yaştaydı. Bu yolculuğu 29 yaşında yapmanın benim için bu yüzden de özel bir anlamı var. Yine de ben Budizm'den ziyade Buddha'nın kendisine ilgi duyuyorum ve Budizm'i değil Buddha'yı tanımaya çalışıyorum. 29 yaşında, her şeye sahipken bu olağanüstü kararlılığı gösteren ve yıllarca inanılmaz bir güçle amacına doğru ilerleyen ve sonunda hedefine ulaşan bu genç adamı, düşüncelerini, hayallerini, tutkularını, korkularını öğrenmek istiyorum. "



2 Şubat - 5 Mart 2016 tarihleri arası Buddha'nın 4 Kutsal Haç Mekanı / 4 Sacred Pilgrimage Places of Buddha adlı sergi RenArt Sanat Galerisi'nde ( Hüsrev Gerede cad. Seyhanlı Aoart. No. 39) izleyicileriyle buluşacak. Belgesel özelliği taşıyan bu sergi Nasuh Mahruki'nin ruhsal yolculuğuna tanıklık etme fırsatı sağlıyor. Sergi ile birlikte, Nasuh Mahruki’nin bu yolculuğunu anlattığı Asya Yolları, Himalayalar ve Ötesi adlı 4. kitabına da ulaşabilirsiniz.

www.rensanat.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar